Social Promotion


In several states across the nation, there has been a successful drive to end “social promotion”.  In other words, children who do not achieve the required score on a standardized test will no longer be promoted to the next grade. Instead, they will have to repeat the grade they were in. Yet despite the call for ending social promotion– many of them from politicians looking for a crowd-pleasing issue—there is little evidence that making children repeat a grade has a positive effect. If anything, research suggests that forcing children to repeat a grade hurts rather than helps their academic performance.

ในหลายๆมลรัฐทั่วไปแห่งชาติ(สหรัฐฯ) ได้รับความสำเร็จจากการขับเคลื่อน “การส่งเสริมทางสังคม” ซึ่งพูดด้วยคำพูดอื่นได้ว่า เด็กๆที่ไม่บรรลุมาตรฐานระดับคะแนนที่บ่งไว้ จะไม่ได้รับการเลื่อนให้เรียนในชั้นเรียนที่สูงขึ้น แทนที่สิ่งนั้น คือ พวกเขาจะต้องเรียนซ้ำชั้นที่เรียนอยู่ แม้ยังมีการเรียกร้องให้ยุติ “การส่งเสริมทางสังคม” ในสายตาของนักการเมืองจำนวนมากที่มองเรื่องนี้เป็นประเด็นประชานิยม มันมีประจักษ์พยานเพียงเล็กน้อยว่า การทำให้เด็กเรียนซ้ำชั้นมีผลในทางบวก ถ้าสิ่งใดๆ ผลการวิจัยที่แนะนำว่า การบังคับให้เด็กเรียนซ้ำชั้นนั้น ทำร้าย มากกว่า ช่วย การศึกษาของพวกเขา


พลเอก ชูเกียรติ  มุ่งมิตร

3 พฤศจิกายน 2557

กลับหน้าแรก